RahsiaClickBank

Bekalan Keduniaan

Ahad, Jun 08, 2008

Penantian dah berakhir...huhuhu

Semalam aku balik Maran hantar PS2 adik aku, Qayyuum. Dah lama sangat dah aku nak pergi beli tapi belum ada masa. Jadi, semalam ada masa sekejap aku pun pegi la Megamall dengan harapan ada la yang ok supaya aku tak perlu turun ke KL memandangkan kos nak ke sana melambung tak ingat dunia. Pusing punya pusing terjumpa la satu kedai baru bukak. Memang bermacam-macam mendalah ada jual kat situ. Ps3, XBOX. Kedai ni pun ada buat servis untuk PS2. Bertimbun-timbun PS2 orang hantar. Jadi, aku kira kalau beli kat kedai ni kalau ada masalah boleh hantar terus ke sini je. Tak payah la aku nak turun KL. Aku pun tanya tokey dia. Dia cakap RM650, Ps2 console+(1 controller original+1 controller cap ayam)+8mb memory+10 keping. Takpa la, saya kasi u tambah lagi 5 keping, kata tokey tersebut dengan nada membodek. Pandai la engkau... Dia pun suruh aku pilih cd apa aku nak. Gila! Banyak tu 15 keping. Puas jugak la aku nak pilih. Selesai je transaksi dan urusniaga semua (termasuk hangus rm110 sebab tambah duit aku), aku pun balik Maran hantar Ps2 tersebut. Sampai umah aku pun terus memasang PS2 tu dengan dikelilingi dua makhluk-makhluk separa remaja yang ala-ala suku kaum jakun yang dah ketaq kepala nak main PS2 tu. Tadaaaaaaaa, aku berjaya memasang PS2 dengan mendapat tepukan gemuruh makhluk-makhluk tersebut. Hahaha.. Aku pun cuba la main game WRC Rally Championship. Chantek jugak. Grafik pun ok jek. Aku pun cuba la cd lain pulak, FIFA 2008. Sekali masuk jek, introduction PS2 tu gambar kelabu tak dak kaler. Aiyakkk!! Apa kes la pulak ni. Abah aku dah mula menunjukkan reaksi yang tak berapa best. Mula-mula ni sepatutnya memang ada warna. Ewah-ewah macam biasa main lak dia ni. Huhu. Aku pun mula dah rasa tak best. Aku pun godek bendalah tu dan tv. Rupa-rupanya setting kat tv daaaaa. Kalau PAL memang gambar kelabu. Tukar ke NTSC 3.58 baru la gambaq clear. Chantekkk!!! Lega aku sebab dah berjaya menutup cakap-cakap yang kurang enak tersebut. Hahaha... Akhirnya, aku pun meng'handover kan la PS2 tu pada adik aku selaku tuannya. Jangan jahanam benda tu dah la. Setelah selesai tanggungjawab aku ditunaikan, aku pun balik la semula ke Kuantan malam tu jugak dengan hati yang lega. :-)

Tiada ulasan: