RahsiaClickBank

Bekalan Keduniaan

Ahad, Januari 23, 2011

Part 1: We are blessed on 21 January 2011 =)

Rojaks pleasee....

Sekian lamanya aku tak update belog akus nis.. skrg aku update sementara baru jek lepas pekena bee hon sup terbaek buatan mummy aku. Nak tido tak ngantuk lagi der. Baru lepas balik dari umah aku dan dari hospital... yes hospital... Why from hospital???

Yes, I went to hospital because my wife is there. She admitted. Why? Because she just give a birth our baby. Hero! Alhamdulillah... Thank you ALLAH for your precious gift. The most valuable gift for the married couple is children. No matter how rich you are, what position you are, how talent you are, but if you are childless then you will feel your life is empty. Tapi ni semua kerja dan ketentuan ALLAH S.W.T. DIA MAHA Berkuasa di atas segala2nya. Kita hanya mampu untuk berusaha dan selebihnya ditentukan olehNYA. Aku percaya pada ketentuan nih. Berusaha dan bertawakal adalah kuncinya. Mungkin ada yang dah berusaha tapi belum ada rezeki then itu adalah ketetapan ALLAH S.W.T. Akan sampai masa dan ketika rezekinya pulak.

21 January 2011, Friday is the historical day. Aku dan Puan Tasha dikurniakan cahaya mata, anak, children dan apa2 yang sama waktu dengannya. Pukul 3.15 pagi aku dikejutkan oleh call Puan Tasha mengatakan yang dia pecah air ketuban banyak. Dalam kemamaian aku gagahkan diri bangun dan termenung sekejap apa yang patut aku buat. Aku tenangkan diri dan terus terpandang buku yang ada kt dlm bakul atas almari dalam bilik kitorg. Penawar Hati, hmm aku terpikir. Ya, penawar hati dia mudah saja. Solat dan mintaklah dengan ALLAH S.W.T ketenangan tu. Aku buat solat hajat dan bermunajat mohon pada DIA semoga isteri aku diberi kekuatan dan kemampuan untuk melahirkan anak kami dengan selamat dan selamatkan kedua2nya dalam pertarungan yang bakal berlangsung pada bila2 masa jek nih. Selesai solat aku memecut kenderaan dengan penuh kesopanan dan berhati2 menuju ke Hospital Pekan dan sesampai jek aku kt situ aku tak dibenarkan masuk. Jadi, tiada apa yang mampu aku buat selain dari bukak laptop dan layannnnnn sehinggalah masuk waktu subuh dan aku pun gi la masjid depan ni mengadap Illahi bersama2 jemaah lain. Selesai, aku balik semula hospital dan melepak la kejap dlm surau sementara menanti babak seterusnya.

Isteri aku dah bagitau, Syg, you should standby because nurse said that I might be transferred to HTAA because the baby's jalan is still at 3cm from last night. But, the air ketuban is keluar a lot. So, aku pun termenung dan terus berdoa. Berdoa2 punye berdoa aku pun terus berdoa sampai la aku tertidur (hebat betul) then aku dapat call dari Puan Tasha. Syg, siap2 la sy kene transferred Kuantan. Jeng x3.. Aku pun tanpa mbuang time bangun dan terus menuju ke tempat ambulan ambik dan turun patient. Siap2 amik barang2 semua maka nurse2 yang baik hati di Hospital Pekan telah memberi kata2 semangat kepada Puan Tasha suami beliau supaya tabah dan sabar menghadapi ujianNYA nih. Maka, bertolak la rombongan Puan Tasha ke HTAA menaiki jentera berwarna putih merah berjenama Toyota Hiace yang ada lampu merah melintang warna merah atas bumbungnya yang menghasilkan bunyi wwwweeeeeongggg, wweeeeeeeonnnggg...Maka aku selaku suami yang prihatin dengan rekod pemanduan selama 12 tahun, telah memfollow jentera weeonngx2 tersebut dengan jayanya ke HTAA. Sepandai2 aku memfollow akhirnya tertinggal jugek.

Akhirnya sampai jugek di HTAA dan kedebaran semakin terasa. Aku diberi panduan untuk naik ke tingkat 3. Sampai situ tak nampak kelibat isteri aku. What I saw is the sign, DEWAN BEDAH UMUM. Gulp! Bedah?. Bedah or Bedah? No! Hopefully not bedah lah. "Dilarang masuk, sila tekan loceng untuk sebarang urusan", that is the sign at the entrance of that room. So, I pressed la that loceng. Then nobody is entertain, then I masuk selamba hipopotamus and then ask one of the lady, she asked me have you push the button out there? Yes, I said but nobody is entertain it. Ok, what you are looking for sir? Oh, I'm looking for my wife, she just entered here, referred from Hospital Pekan. Then, she's away into the room then, Ahhh, yes2 she is in that room right now and we are currently checking your baby's path. So, please wait outside ok Encik. Orait..I said. I can't stay like this anymore. My soul is kacau. I don't know what happen to my wife and baby inside there. Is them ok? I hate play guess2 nih. To reduce the level of my soul kacau, I opened laptop and checked an office's email. Replying email then I don't aware my bapa mertua arrived with his mok der. He asked what happen and I said la I also don't know what happen there. After that, one nurse came out and said suami Norfaziah! I closed that laptop then straight away run into the room and nurse shows me where is my wife. Terlantar atas katil. :T

Tiada ulasan: