RahsiaClickBank

Bekalan Keduniaan

Sabtu, Ogos 23, 2008

The MPC QExplorace 2008

16 August 2008

Aku telah menyertai QExplorace anjuran Perbadanan Produktivi Malaysia atau dalam bahasa omputihnya Malaysia Productivity Corporation (MPC). Sebenarnya aku diimport khas untuk join aktiviti ni atas tiket PKNP. Hehehe...PKNP tu tempat kerja lama aku. Yang ajak masuk ni pun kekanda Liza aku. Nampak macam best jek sbb dia ala-ala The Amazing Race dan Explore Race yang kat TV tu. Abg Mat suami Kak Liza pun masuk gak dan jugak Ajam selaku ketua kumpulan ni yang diberi nama kumpulan PK-PK. Hahaha... Macamana boleh nama ni aku pun tak tau, lu pikir la sendiri!!! Semalamnya, 15hb tu aku pegi taklimat untuk QExplorace ni. Petang tu lepas balik kerja terus aku pergi bandar Pekan ni, ushar checkpoint dan apa-apa klu yang patut untuk memudahkan lagi proses mencari jawapan. Hahaha, semangat gila siot :-p Meriah!!! Tu antara perkataan mudah untuk dikatakan. Jumlah peserta ada lebih kurang dalam 1000++ yakni 300 kumpulan yang mungkin dari seluruh pelusuk Pahang dan jugak luar Pahang. Semua lapisan masyarakat turut serta dalam QExplorace ni tak kira la badan kerajaan, swasta dan korporat, IPTA/IPTS (PSDC pun ada join gak, huhuh tp tak sempat nak ushar sapa dia yg masuk especially pensyarah) dan yang paling penting tak mengira agama dan bangsa. Korang Melayu ke Cina ke India ke semua join sekali tanpa ada sebarang masalah. Pendaftaran bermula seawal jam 6.00 pagi. Aku datang pun agak lewat dalam 6.45 pagi untuk pendaftaran. Lepas ambik baju dan sarapan pagi aku pun cari Kak Liza, Abg Mat dan Ajam. Semua peserta dilepaskan dari tempat permulaan tepat pukul 8.30 pagi di depan dataran kat depan padang Majlis Daerah Pekan ni. Setiap peserta diberikan soalan dan jawapannya terdapat pada papan tanda kedai yang ada disekitar di Bandar Pekan ni. Antara pandai dengan tidak je nak mencari jawapannya. Ada la klu-klu yang diorang bagi. Kira-kira menguji minda dan memerah otak jugak la nak boleh ke dapat jawapannya tu. Hari tu bandar Pekan dibanjiri dengan manusia-manusia yang memakai baju berwarna merah. Pasaraya Tunas Manja pun telah diserang pepagi lagi sebab peserta-peserta semua nak carik harta karun yang mesti dibeli. Terdapat 4 checkpoint yang mesti dilalui. Antara checkpointnya ialah di Pekan Riverfront, Muzium Sultan Abu Bakar dan Melati Inn. Boleh tahan jugak la jauhnya iaitu 5km berjalan kaki. Tapi, seronok punya pasal tak terasa pun. Walaupun ni adalah pertandingan tapi kitaorang tak nak amik serius sangat. Lebih kepada santai la. Dalam pukul 11.30 pagi tamat la acaranya. Walaupun nak menang memang tipis sekurang-kurangnya masing-masing dah cuba yang terbaik.


Ajam, Abg Mat dan Kak Liza in eksen


Penampilan yang diimport khas


Senaman pagi yang diberi nama Chicken Dance, apa daa ayam


Ya ya, itu diaaaaa ada gaya dah kepak ayam tu youuuuuu. Auwww, tak kuasa mak gitu. Huhu


Rugi lak tak bawak toto kalau tak mau tidur kejap ni


Ni nak melukis ke nak berposing ni. Potong markah kang


Posing sebelum berlari macam orang gila


Muka-muka belia 4B harapan negara dan mukim daerah masing-masing yang tengah boring, wei bila mau umum keputusan daaa??


Sesi menghuru-harakan dewan


Err, apa awak nak nak bergambar dengan saya? Takpe2 time kasih je la kang marah lak pakwe awak sbb saya ni hensem, kata aku kat awek depan aku ni.


Rugi lak tak bergambar dengan awek ni. Amik gambar curi la sekali.


Keadaan dah kembali tenang setelah diberikan gula-gula asam masin sebijik sorang


Tangkap Abg Mat jgn tak tangkap smbil Kak Liza menyengih. Boleh masuk iklan ubat gigi Halalgel ni. Hehehe



Tiada ulasan: